advertise

اتصالات آبیاری قطره ای

تاثیر سیستم آبیاری قطره ای بر عملکرد

مجموعه نوین قطره در این مقاله به بررسی تاثیر کم آبیاری ذرت دانه ای با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای بر عملکرد، اجزای عملکرد و کارایی مصرف آب پرداخته است. با ما در ادامه همراه همراه باشید.
کاهش مصرف آب دردوره های خشکسالی از طریق کم آبیاری امکان پذیر است. کم آبیاری روشی مطرح در مدیریت آبیاری برای صرفه جویی در مقدار مصرفی آب آبیاری بدون وارد کردن خسارت شدید به گیاه می باشد.
به منظور تعیین تاثیر کم آبیاری بر عملکرد، اجزای عملکرد و کارایی مصرف آب ذرت دانه ای رقم سینگل کراس ۷۰۴ با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای، آزمایشی در سال ۱۳۸۹ در قالب ۴ تیمار آبیاری (نیاز آبی خالص گیاه (تیمار شاهد) و سه تیمار، مکش در ۱.۲FC، ۱.۵FC و ۱.۸FC، بصورت طرح بلوک های کامل تصادفی با سه تکرار در مزرعه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ارزوئیه واقع در استان کرمان اجرا گردید.


اتصالات آبیاری قطره ای | نوین قطره
فروشگاه اتصالات آبیاری قطره ای | نوین قطره
لوله آبیاری قطره ای قیمت | نوین قطره

فروش لوله قطره ای

تیمارهای مورد مطالعه، از لحاظ میزان عملکرد محصول، دور آبیاری، کارایی مصرف آب، برخی از اجزای عملکرد و معیار اقتصادی نسبت منفعت به هزینه ارزیابی گردیدند. نتایج تحقیق نشان داد، تیمار شاهد با عملکرد ۹۳۹۳ کیلوگرم در هکتار و با اختلاف ۴ درصدی نسبت به تیمار مکش در ۱.۲FC در بهترین جایگاه قرار گرفته است این در صورتی است که حجم آب مصرفی و کارایی مصرف آب این تیمار به ترتیب ۱۰ درصد بیشتر و ۶.۵ درصد کمتر از تیمار مکش در ۱.۲FC می باشد.
وزن هزار دانه، تعداد دانه در ردیف و ردیف دانه در بلال در تیمار مکش در ۱.۲FC نسبت به تیمار شاهد به ترتیب ۵، ۶.۵ و ۶.۵ درصد کاهش داشت اما این تیمار در ارزیابی اقتصادی در جایگاه خوبی قرار گرفت. بنابراین استفاده از روش کم آبیاری در کشت ذرت دانه ای با تیمار مکش در ۱.۲FC در منطقه ارزوئیه استان کرمان می تواند راهکاری مناسب برای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش کارایی مصرف آب در دوره های خشکسالی باشد.
شما میتوانید جهت خرید لوله آبیاری قطره ای به مجموعه نوین قطره مراجعه فرمائید.این مجموعه با در نظر گرفتن بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت را خدمت شما عزیزان عرضه می نماید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.